Var känd i 3 veckor!

Hallå bloggen och hallå SVERIGE!
Så jädrans härligt att vara tillbaka. Hade det inte så bra där nere i Thailand måste jag säga... Nå blev en helt annan person och behandlade mig bokstavligen som skit mestadels av tiden.
 
Det var en kul grej iallafall. I byn där vi bodde hade det aldrig varit en vit person, så alla såg mig som kändis. Det var inte bara där alla kollade utan överallt. Men just i byn var jag som en världsstjärna för dem.
 
Alla kollade på mig när jag/de åkte förbi, de kollade så länge tills vi inte kunde se varandra längre, alla log mot mig, de vinkade till mig, de hälsade på mig när jag gick förbi, alla stoppade Nå när vi var ute för att fråga honom om mig och ställa frågor till mig. Vissa ville ta kort med mig, hans kusin på ca 20år gav mig massor av presenter, folk kom fram och kände på mig, de sa att jag var så söt, de sa att jag såg ut som en kändis, osv.
Jag kände mig verkligen som en kändis. Allt det där, + att alla kallade mig för samma "namn", nämligen Farrang. De kallar ljusa människor från Europa för Farrang. Så hade vi en egen taxi som körde oss typ överallt. Det var Nås mosters man som körde taxi.
 
Så jaa, Alla kalla mig för samma sak, så det kändes tillslut som mitt ''kändisnamn'', egen taxi och chaufför, alla log mot mig och vinkade till mig och som sagt allt det andra. Det var hur härligt som helst. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0